Monday, July 26, 2010

Mainkan peranan dalam masyarakat

I was strolling all over the floor waiting the shop to be open. It already 10.45 am in the morning, but yet no staff available and the shop was still locked. I wonder am I too early on this lovely Friday??? HAHA


Well, I'm getting tired to do the same thing for almost 1 hour. Stood for 3 minutes, then I sat back and then I walk around the floor, then I sat back. Such a waste of time and the worst thing, there is no reading material in my handbag. I wish at least I would have a doraemon or conan comic to kick off the time. At Least!!!.


Then, after the shop opened and I've finished with my task, I decided to have a lunch as it was already 12.00 noon. There were many young kids all over the floor. Hari ni Jumaat, kenapa ramai sangat budak-budak sebaya adik aku merayau-rayau dalam mall ni. Ponteng ke ape diorang ni??? At last, on the escalator there were 2 young teenagers aged 14-15, I guessed.


Me : " Adik, akak nak tanya lah. Korang ni form berapa ye?"
Teenage : " Erk...em...kami form 2 akak"
Dengan muka takut-takut. HAHA padan muka korang..
Teenage 2 : "Kami form 2 akak, sekolah petang"
Ceh, dengan muka confident.
Me: "Korang sekolah di mana ye"
Sambil muka serius dan tegas la kononnya.
Teenage 1 : "Sekolah petang kak "
Teenage 2 : " Kat sini la kak.."
Me: "Akak nak tanya, mana stesen minyak yang paling dekat. Di mana ye?"
Aku sengaja je nak kenakan korang, nak tengok reaksi korang. KAHKAH..
Teenage1 & 2 : "Oh ala akak ni, buat suspen je..Sini kak, jalan ni BLA BLA BLA..."




2 comments:

  1. tau takot kantoi diorg tu ye
    hahahahahaha
    asal ko tak amek gambar diorg pastu gertak siket kate nak bagi kat pengetua skolah
    =D

    ReplyDelete
  2. aku saja pura-pura tanya stesen minyak !
    haha :))

    ReplyDelete